Popularne posty

wtorek, 9 kwietnia 2013

"Ta piosenka jest... pisana dla bociana!"

Wczoraj, dziewczyny, poszłam przeczytać Księżniczce bajkę i co??? I zasnęłam z głową opartą o okładkę Pippi - dobrze po północy przyszedł po mnie Książę i przeflancował do nas, ale okładka do dzisiaj nie chce zejść - macie jakiś pomysł na prasowanie twarzy??? Zaraz muszę się ludziom pokazać!!!

A co do wiosny - w drodze do szkoły widziałyśmy nad naszym polem DWA bociany!!!! Żywe!!!! Na niebie!!! Księżniczka rozmarzonym głosem dodała: "Niedługo będą kwiaty" - nic dodać nic ująć.

Pomyśłałam sobie, że dzisiaj pobawimy się w pisanie piosenek dla/o/na cześć bocianów. Już po drodze wpadłyśmy na pomysł takiej piosenki:

"Bocian! cieplejszy wieje wiatr!
Bocian! Znów nam przybyło lat!
Bocian! Bocian wkoło, zakwitły bzy!!!"

Albo:

"Widziałam boćka cień! Do góry wzbił się niczym wiatr,
leci, tu, szuka gdzie, jego świat!"

Albo:

"Długie nogi masz, komu je dasz? - ty pierwszy bocianie, ty pierwszy bocianie?
W Warcie zimna woda, trochę będzie szkoda, trochę będzie szkoda gdy - zamoczysz się ty!"

Albo:

"Dziewczyna bociana nie zazna nigdy snu,
dobrze wie, że zawsze będzie jej klekotał tu"

Albo:

"Jesteśmy bociany, duże bociany, mieszkamy w gnieździe ogromnym!
Dzioby mamy długie, szyje wyciągnione, a nożyny nasze są wszak przeczerwone!
Gdy wiosna nadchodzi, wiosna nadchodzi, lecimy se na północ, se na północ
poszukać w naszym kraju, w naszym kraju gniazda z kamerką internetową!!!"

I takie np. znajdujemy w Bieszczadach:
http://www.youtube.com/watch?v=Tykjfd11vhk

A takie dużo bliżej - w Przygodzicach (podobno mam tam też wujka;):
http://www.bociany.ec.pl./

Kto ma pomysł na piosenkę??? Pisać, pisać!!

185 komentarzy:

  1. Nie ma to jak usypianie dzieci :-)))
    Zawsze zasypiałam wcześniej..

    OdpowiedzUsuń
  2. Do czego to chodzi jak ludziska wiosny sa spragnieni :D
    Bodaj w ubieglym roku przed supermarketem u mnie na wsi wyladowal sobie bocian. I nikogo to nie ruszalo. Full symbioza

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też już widziałam w zeszłym tygodniu, akurat była śnieżyca,a on biedny leciał nad drogą i szukał miejsca do lądowania.
    Powiem szczerze zdziwił mnie ten widok ,dopiero później uświadomiłam sobie...wiosna jest.....
    Dziś znowu pada...śnieg:(
    Piosenki świetnie przerobione i chociaż słoń mi nadepnął na ucho zacznę śpiewać na cały głos,może to sprowadzi wiosnę.
    Może się zlituje jak zobaczy,do czego biedne ,zdesperowane ludziska są zdolne...
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Bocian! Jak to łatwo powiedzieć! Bocian! On nie pyta o nic...
    Bo bocian jest wielkim ptakiem, nie zna dnia, który da się powtórzyć...
    Nagle świat się mieści w twoim dziobie, już nie wiem, czy ciebie znam..."

    "Bocianami wiosna się zaczyna, zielona, ciepła i miła..."

    OdpowiedzUsuń
  5. "Boćki małe dwa chciały przejść przez rzeczkę,
    Nie wiedziały jak, znalazły żabeczkę,
    Żabka była zła, skąpały się boćki dwa, sibon sibon..."

    "Pojawiasz się i znikasz, i znikasz, i znikasz,
    Mam na twym punkcie bzika, mam bzika, mam bzika...
    Bociek! Nie daruję ci tej nocy!"

    OdpowiedzUsuń
  6. "Białe wiatry pozostały, gdzie są wiosny wszystkie znaki
    Nadal tylko pozostały przymarznięte dwa leżaki
    Stoję w oknie, wypatruję, nagle dzwonek u mych drzwi
    Wiosna, wiosna wchodźże szybciej, ogrzej choć na parę chwil

    Bocian, bocian, bocian, ach to ty
    Bocian, bocian, bocian, ach to ty
    Bocian, bocian, bocian, ach to ty..."
    Wiosna, wiosna, wiosna, ach to ty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiosna podobno idzie... jakby co...

      Usuń
  7. Bocianem jestem, aaaa... lalalala bocianem jestem aaaa...
    Postaw mi słup, bo nie wrócę więcej...
    Bocianem jestem, aaaa... lalalala bocianem jestem aaaaa
    I ludzie już śpiewają częściej....

    Spadam na niwę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. I znów Kretowa na niepogodę,tym razem w sercu,dziękuję Kretowo i znów żyć się chce! ;)G.

      Usuń
  8. Oszszsz Kretowata, a ja muszę jechać!!! A boćka widziałam wczoraj, w sąsiedniej wsi, na gnieździe.

    Hej boooćku, usłysz mnieee
    Wietrze wiej w siwej mgleee!

    Albo:
    Hej, hej, hej bociany,
    Omijajcie góry, lasy, Zjednoczone Stany,
    U nas żabki, u nas myszki
    I kijanek są nadwyżki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, hej, hej, bociole!
      I te w górze no i te na dole,
      do nas, do nas przybywajcie,
      na łąki nasze ruszajcie;)

      Usuń
    2. Leci bocian z daleka
      Na nikogo nie czeka
      Boćku, boćku laskawy
      Byle nie do Warszawy! :)

      Usuń
  9. "Kto smutki roztapia i śniegi?
    Kto sypie fiołki? I piegi?
    Kto wiatrem tak psoci sukienkom
    i każe się wstydzić panienkom?
    Kto puścił gołąbka w zaloty?
    To bocian! To bocian!
    Kto tyle uczucia wlał w koty?
    To bocian! To bocian!"
    Tylko Q... jak długo jeszcze wszystko ja, się pytam ... gdzie ona się podziała????
    Kto?
    Jak to kto?
    Wiosna do ....

    OdpowiedzUsuń
  10. Bocian, bocian, bocian bocian mknie,
    do gniazda swego przez porwisty wiatr,
    brzoza starucha do ziemi się gnie,
    za bocianiskiem dzielnym patrząc w dal.

    to Okudżawa, oczywiście. z księgi apokryfów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wsiąść na bociana byle jakiego
    Nie dbać o prądy znad Morza Norweskiego
    Ściskając w ręku dziobek czerwony
    Patrzeć z góry,jak nasz kraj staje się zielony!




    OdpowiedzUsuń
  12. Gdzie idziesz,bocianie?
    ene ene aby, idę szukać żaby
    ene ene aby, idę szukać żaby!
    A po co ci ta żaba,ta żaba?
    ene ene ała,będzie kiszki grzała
    ene ene ała,będzie kiszki grzała!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bocianami wiosna się zaczyna,
    Zielona, ciepła i miiiła,
    To on, to on, ta ptaszyna,
    Która do nas na skrzydłach pędziiiła...

    Ze zmęczenia, z przeziębienia, głodny,
    Na gniazdo swoje usiadł o poranku,
    I klekocząc na wysokie tony,
    Się rozgląda za swoją wybranką...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No słyszę Niemena, jak to śpiewa;)))

      Usuń
  14. Bocianie, mówią mi,
    tyś wart każdej żaby!!! -
    oj, duży ty, mądry ty - oj, duży...
    Jak wrócisz damy ci
    wszystkie polskie żaby -
    tak mówią mi, mówią mi, mówią mi....

    OdpowiedzUsuń
  15. Dom ci żabek ze dzbonecka - bo-cia-na kochom! (To propozycja od mojego Hanysa;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och Bocian... pijana byłam
      Gdy na łączkę zaciągnąleś mnie
      Och Bocian... dlaczego sie zgodziłam
      Tak załuję tak załuje dziś
      Och bocian... ja wiem ze nie ma brzydkich kwiatkow
      tylko wina czasem brak
      Lecz - Bocian... gdy wytrzezwieje człowiek
      wtedy inny gust ma inny smak
      Pokazać komus Cie to wstyd
      Dziób wielki niczym komin masz
      klekotem nerwy psujesz mi
      A wszystko to przez jedna noc
      Och Bocian,,, dlaczego mym przekleństwem stałes sie tej nocy złej
      Och Bocian... PTAKA dotąd nie znałam
      nie wiedzialam jak to robi się
      Za byle co ty dziobiesz mnie.
      pogłaskac piorek nie chcesz dac
      klekoczesz ciągle,, kochaj mnie,,
      A wszystko to przez jedna noc
      Och bocian,,,
      Usciski
      Bj

      Usuń
    2. No Gaja, pojechałaś;) Dawno nie czytałam rrrrównie errrotycznego;)

      Hanys miał super-pomysł, a pacz to:

      Poszła Bocianinka do Gogolina,
      Poszła Bocianinka do Gogolina,
      a Bocianek za nią, jak za młodą żabą, z flaszeczką wina;)

      Usuń
    3. Fajne! Zaczynam się rozkręcać! ;-)

      Usuń
  16. Lecą bocki czarno białe tabunami
    hej chlopaki tak bym chciała latać z Wami
    Moze z listków rozwinietych nam powrózy
    wiatr wiosenny wierny kompan tych podrózy
    Zanim mgła mi slady wasze pozasnuwa
    opowiedzcie mi bociany jak tam u was jest
    U nas wiele i niewiele bo w sam raz
    u nas czerwien u nas zielen
    cien i blask
    u nas błekit u nas fiolet
    u nas dole i niedole
    ALE ZAWSZE KOLOROWO JEST WSRÓD NAS

    No i poleciałam z nimi na kraj swiata
    wiatr warkocze mi rozplatał i zaplatał


    Kretowata. dzieki Tobie 30 lat po premierze znalazła sie własciwa interpretacja tego tekstu. Zadne tam infantylne ,, Wozy kolorowe,, To o bocianach kurde jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, mam wrażenie, że dzisiaj WSZYSTKO jest o bocianach;)))

      Usuń
  17. Mam tak samo jak tyyyy.
    Gniazdo wielkie a w nim
    najpiekniejszy mój swiaaaat
    maaałeee bocki trzyyyy

    Jeezu Kret Uspokój sie bo jak cos wymyslisz to potem przestac nie sposób

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nieślubne - w Afryce zostałyyyy! ;))))

      Usuń
  18. Bociany, bociany,
    tak jak kiedyś przylecą bociany,
    Przyniosą mam wiosnę w wezełku,
    i zima nie wróci już.

    Bociany, bociany,
    tak jak kiedyś przylecą bociany.
    Zaklekoczą na łące za płotem,
    a ty uśmiechniesz się, coż.

    Bociany, bociany,
    tak jak kiedyś przylecą bociany.
    Przylećcie! Czekamy! Witamy!
    Tęsknimy za wami już.

    Bociany, bociany,
    tak jak kiedyś przylecą bociany.
    By zbudować i strzec swego gniazda,
    tak samo my.

    Kretowata może być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co się pytasz??? Śpiewać każdy (bocian) może;)
      A ile radochy przy tym;)

      Usuń
  19. Spoza gór i parkanów,
    leci zgraja bocianów
    I już ten dywizjon nasz
    spoza gór i rzek
    na północ marsz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pluton bocianów pod Puckiem stał
      Ukryty w posępnych świerkach
      Dziesięciu bocianów, piętnaście żab
      I stara żołnierska manierka

      P.S. Kocham Andrusa i Poniedzielskiego!!!

      Usuń
  20. "18 mieć bocianów, to nie grzech, lalala.."
    :)
    Ty, Kretowata lepiej się nie wychylaj z tym bocianami, bo Cię spotka, to co u mnie dziś jest na blogu.
    No, chyba, że specjalnie tak je przywołujesz... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eeee tam, to przesądy, dzieci znajduje się w kapuście;)

      Usuń
  21. weselnapiekarka9 kwietnia 2013 17:12

    Gdzie ty przebywasz
    czarno-biały bocianie?
    W afryce,w afryce mój miły panie.
    Co ty tam jadasz miły bocianie?
    mróweczki,termitki mój miły panie.
    Wracaj tu ,do nas miły bocianie
    na łąki z żabkami na swe śniadanie.
    Przynieś nam dzieci ,miły bocianie
    rózowe,pulchniutkie i roześmiane.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziś prawdziwych bocianów już nie ma
    Bo czy warto po świecie się tłuc?
    W Polsce zima - ciągle ten sam temat
    Suchy kaszel wciąż zrywa się z płuc

    Dawne życie poszło w dal
    Dziś na zimę ciepły szal
    A bocianów, a bocianów
    A bocianów ciagle, ciągle żal

    OdpowiedzUsuń
  23. Poszła żabka po wodę do zimnego zdroju,
    bociek za nią rach ciach ciach nie dał jej spokoju.
    Powiedz żabko gdzie mieszkasz, to cię odprowadzę,
    a pod Twoim okienkiem białą różę wsadzę (...).

    ...
    Był sobie bociek, wielki jak bociek,
    zwał się ten bociek Tomasz Bociański,
    Wszystko co miał, było jak bociek,
    Lecz strasznie był on zapominalski(...)

    ....
    Bocianem jestem,
    na na na na, bocianem jestem.
    Polecę, gdzie nie byłem jeszcze.
    Zatrzymaj, bo nie wrócę więcej...

    Bocianem jestem,
    na na na na, bocianem jestem.
    Dzień minął już, a pragnę jeszcze
    siąść tu i tam... bocianem jestem...

    Jak bociany, jak bociany,
    wzlećmy jeszcze choć na chwilę
    w górę, aż pod niebo,
    tam, gdzie czeka nas słońca blask!
    Wzlećmy raz pod niebo jeszcze,
    nie spotkamy się już więcej
    nigdy. Kolorowe sny
    rozwieje wiatr, zatrze czas!

    Bocianem jestem,
    na na na na, bocianem jestem.
    Dzień minął już, a pragnę jeszcze
    siąść tu i tam... bocianem jestem..
    ...


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz lepiej!!! Jarocka ma powodzenie;))))
      A o tym zdroju - super;) już widzę to rach-ciach-ciach;)

      Usuń
  24. A polećmy w tę stronę:

    Jesteś bocianem, mówię ci,
    zawsze nim byłaś, przestań wreszcie śnić,
    nie jesteś dziewczyną, mówię ci - jesteś bocianem!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Miała baba bociana, bociana, bociana
    Wsadziłago do vana, do vana, hej!

    O mój miły bocianie, bocianie, bocianie
    Jakże ci tam w tym vanie, w tym vanie, hej!

    OdpowiedzUsuń
  26. Kołysał nas zachodni wiatr,
    Brzeg gdzieś za rufą został.
    I nagle ktoś jak papier zbladł:
    Sztorm idzie, panie bocian!

    A bocian tylko zapiął płaszcz
    I zaklął: - Ech, do czorta!
    Nie daję łajbie żadnych szans!
    Dziesięć w skali Beauforta!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale temat Ci spasował;)

      Usuń
    2. Ja uwielbiam takie rzeczy! Samo mi się lęgnie! :)
      O, znowu się ulęgło:

      Wyszły w pole boćki trzy
      I gęsiego sobie szły.
      Pierwszy przodem, w środku drugi,
      Trzeci z tyłu dziób ma długi.
      I tak sobie boćki trzy
      Raz dwa! Raz dwa! W pole szły!

      Usuń
  27. Hej hej, bociany, malowane dzieci
    niejedna panienka za wami poleci!

    Kretowato, ściskam Cię ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  28. Bocianie, bocianie,
    cóześ tak łosowioł
    cy cie śnieg przyprósył
    cy cie wietrzyk łowioł.

    Ta na moją góralską nutę......

    OdpowiedzUsuń
  29. O rany, ale się dzieje! Tomaszewska wymiata!

    OdpowiedzUsuń
  30. Bocianie, czy ci nie żal?
    Odchodzić od stron ojczystych,
    Świerkowych lasów i hal
    I tych potoków srebrzystych?
    Bocianie, czy ci nie żal,
    Bocianie, wracaj do hal!

    A bocian na góry spoziera
    I łzy rękawem ociera,
    Bo góry porzucić trzeba,
    Dla chleba, panie dla chleba.

    OdpowiedzUsuń
  31. Na pokładzie od rana
    Ciągle słychać bociana,
    Bez potrzeby piekielnie się drze,
    Choćby ręce poranił,
    Bocian zawsze cię zgani,
    On powiada zrobione jest źle.

    Chłopcy co wam się stało,
    Jeszcze raz czyścić działo,
    Jak do kotła to każdy się rwie,
    To nie łajba nie niecka,
    Trzeba wiedzieć od dziecka,
    Że to okręt wojenny RP.

    A czasami się zdarzy,
    Że się bocian rozmarzy,
    Bo i bocian marzenia swe ma,
    Gdy go wtedy poprosisz
    Swą harmoszkę wynosi,
    Siada w kącie na rufie i gra.

    OdpowiedzUsuń
  32. Spostrzegłem dzisiaj pierwszy boćka dziób na nieboskłonie,
    I widzisz,miła, przed wzruszeniem trudno się obronić?!
    Mam przecież w oczach dzień, gdy pierwszy raz ujrzałem boćka.
    Pamiętam każdy ruch,każdy skrzydeł mach!

    Albo:

    Wypijmy za boćki,za boćki na górze
    Niech wyjdą na dobre zmęczonej naturze!


    ...no dziś,to tylko się napić;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pije Kuba do Jakuba,
      Jakub do Bociana,
      Pijesz ty, piję ja -
      kompanija cała;)

      A kto nie wypije, tego dziób mój zbije,
      łupu cupu, łupu cupu - niech po polsku żyje!!!

      Usuń
  33. Płacze dziewczynka, bocian uciekł jej,
    Ludzie mówią nie płacz, a bocianek hen!
    Płacze dziewczyna, chłopca trzeba jej
    Ludzie mówią nie płacz, a bocianek hen!
    Płacze kobieta, mąż porzucił mnie
    Ludzie mówią nie płacz, a bocianek hen!
    Płacze staruszka, mamo dosyć łez
    A bocianek wrócił i wiosenka jest!

    OdpowiedzUsuń
  34. Boćku, drogi boćku,
    Nie chcemy jeszcze spać,
    Chodź tu, zabawisz nas,
    Przecież wiesz,
    Na dobranoc bociek musi być,
    Właśnie przyszedł czas, wielki czas.

    Cichy bociek brzegi rwie,
    Nie wiesz nawet jak i gdzie,
    Nie zdążysz nawet zabezpieczyć się,
    Bo nie zna nikt metody,
    żeby bociek nie miał młodych,
    Cichy bociek brzegi rwie,
    W jaki sposób, kto to wie,
    Ma rację, że tak powiem to przysłowie,
    Cichy bociek brzegi rwie!

    OdpowiedzUsuń
  35. Przybyli bociany pod okienko
    Przybyli bociany pod okienko
    pukają stukają wpuść panienko , pukają stukają wpuść panienko
    Zaświecił miesiączek do okienka
    zaświecił miesiączek do okienka
    w majteczkach stanęła im panienka, w majteczkach stanęła im panienka

    O jesu a cóż to za bociany?
    O jesu a cóż to za bociany?
    Otwieraj panienko to my afrykany
    Otwieraj panienko to my afrykany

    A dokąd to pan Bóg was prowadzi?
    A dokąd to pan Bóg was prowadzi?
    U panny pohasać będziem radzi
    U panny pohasać będziem radzi.....

    Ciotki i wujków w Przygodzicach też miałam, teraz to już tylko kuzynostwo no i bociany:)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnemo, śliczne! Jak przeżyłaś w żelaznych gaciach (zz,zz)

      Usuń
    2. Rano popatrzyłam na żelazne gacie i stwierdziłam, że aż tak się nie będę poświęcać. Byłam potrzebna od cycków w górę, reszty i tak nie było widać:)))

      Usuń
    3. No właśnie? Nie rozpękły się?

      Usuń
    4. Siedziała cały dzień? A siku?

      Usuń
    5. No właśnie to nie był cały dzień, to był.....moment, resztę się wycina:))

      Usuń
    6. Co się wycina??? Posikałaś się???

      Usuń
    7. He, he...zaraz posikała, nie posikała, powiedziała, co miała i czym prendzej odleciała ( do obowiązków służbowych)

      Usuń
    8. Ja wiem!!! - konferencja prasowa!!!?

      Usuń
    9. To WSZYSCY widzieli jak Ci się wylewało pod pachami???

      Usuń
    10. Hana Cię palnę, no przecież nie wylewa mi się tak OFICJALNIE ino DYSKRETNIE!!!!

      Usuń
    11. Znaczy że co, w ogóle tych gaci nie miałaś (zz) Dyskrecja zapewniona.

      Usuń
    12. Oj Krecie, zaraz tam prasowa......

      Usuń
    13. No gadaj, który kanał, i tak nie mam tv!!!;)) Od cycków w górę - tylko prasowa;)

      Usuń
    14. Gatki były zwykłe, oponkę se zamaskowałam żakietem i siu do przodu. Do Renatki Beger mi jeszcze trochę brakuje to podejszłam z dystansem. Kanał służbowy i to tatalnie:)

      Usuń
    15. No dobra, od cycków w górę, ale jak wstałaś, to co? Wszyscy widzieli!!!!

      Usuń
    16. Mika, myślisz, że w ogóle była BEZ???

      Usuń
    17. Ja tam nie wnikam, może poszła na całość (zz)

      Usuń
    18. I tak się nie przyzna.

      Usuń
    19. Wyduszę to z Niej! Albo z gorsetu.

      Usuń
  36. A czemu wiatr od świtu śpiewa,
    Dlaczegóż to po lasach nucą drzewa?
    Bocian w długą drogę rusza - raz i dwa!
    Bocian przed komisją stanie,
    bo ma do wojska powołanie,
    do wojska powołanie wielkie ma!

    Tam za niego wezmą się lekarze
    I tam dopiero się okaże
    Czy wszystko jest na medal
    I czy wszystko gra?
    Przed nimi nic się nie ukryje -
    Słuchają jak mu serce bije
    I marsz do woja! Kategoria A!

    ef.: Kiedy bocian szedł do wojska,
    To śpiewała cała Polska
    Bo to bocian szedł do wojska
    Jak na pierwszy bal!
    Grały skrzydła samolotom,
    Nawet w czołgu śpiewał motor
    Na strzelanie szedł z piechotą -
    Cel i pal...!

    OdpowiedzUsuń
  37. Wróciłam, na chwilę jest nieźle.

    OdpowiedzUsuń
  38. Wpadł bociek na łąkę i pożarł żabek pięć ,
    A jeden żabi miłośnik,zastrzelił go na śmierć,
    A inny człek normalny, co litość w sercu miał,
    Postawił mu nagrobek i taki napis dał:
    Wpadł bociek na łąkę i pożarł żabek pięć...

    OdpowiedzUsuń
  39. Na zielonej łące raz, dwa, trzy
    siedziały bocianyyyyy

    Taka była pierwsza zwrotka teraz będzie druga zwrotka

    Na zielonej łące raz, dwa, trzy........

    OdpowiedzUsuń
  40. W morzu kołek, a na kołku siedział bociek
    I nogami młócąc w błocie, śpiewał sobie:
    W morzu kołek, a na kołku siedział bociek
    I nogami młócąc w błocie, śpiewał sobie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moje nogi, moje nogi pachną cudnie, pachną cudnie
      rano wieczór, rano wieczór i w południe

      masz powąchaj jedną nogę, zaraz walniesz o podłogę
      jak powąchasz drugą nogę z tej podłogi nie powstaniesz nigdy juuuuż.....

      Usuń
    2. Troszkę inna wersja:

      Hej tam w morzu wbito kołek
      A na kołku był wierzchołek
      Na wierzchołku siedział bociek
      Patrzył na komary w locie tralala... ;)

      Usuń
    3. Mnemo, a gdzie bociek?

      Usuń
    4. Tomaszewsko Anno:
      Komary mu wystarczyły
      Bo to nie był bociek miły
      Zeżarł je w tym locie
      I po kłopocie!

      Usuń
    5. kontynuowałam Twoją zwrotkę "I nogami młócąc w błocie, śpiewał sobie tak...".......

      Usuń
  41. Jedna baba, drugiej babie
    Wsaaaadziła bociana żabie!

    OdpowiedzUsuń
  42. Przyjedź, Boćku,na przysięgę,
    zaproszenie wysłał Szef,
    syn Ci wyrósł na potęgę,przyjedź, zobacz,
    Twoja krew!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest jeszcze wersja alternatywna:

      Granat już mi urwał rękę
      Przyjedź, zobacz, twoja krew! ;)

      Usuń
  43. Bociek, bociek, co z ciebie wyrośnie?
    Martwię się już od tygodnia
    Dzioba nie myjesz, kolegów wciąż bijesz
    Dziury masz w najnowszych spodniach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A po kiego mi są spodnie?
      Na golasa mi wygodnie.
      Dzioba myć nie będę
      Nim na gnieździe siędę.

      Usuń
  44. Wlazł bociek na słupek i stoi.
    Piękna to piosenka, dla swoich ;
    niedługa, niekrótka, jakaś taka...
    zaśpiewaj nam boćku o ptakach.

    OdpowiedzUsuń
  45. Mała żabka sobie lata
    Cała łąka pełna w kwiatach
    A tam bociek niespodzianie
    Czeka sobie na śniadanie ;)

    Z pozdrowieniami dla Księcia Małżonka!!! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Capnął żabkę wprost za szyję
      Myśli żabka - oj, nie żyję!
      Bociek na to - nie bój żaby
      Ja nie lubię takiej strawy!

      Usuń
    2. Czy Książę Małżonek jada śniadania na łące?

      Usuń
    3. A tego nie wiem. Książę Małżonek i ja mamy sentymentalny stosunek do pierwowzoru tej piosenki ;)

      Usuń
    4. No nieźle Wam to wychodziło;))))

      Usuń
    5. I tak spokojnie to mówisz, Kretowata?

      Usuń
    6. A jak spokojnie na to patrzyłam;)))

      Usuń
    7. Święto, prosto Święto Kobita...

      Usuń
  46. Brzydal był i niezły drań
    a sukcesy miał u pań
    jak on to robił jak
    przez to takie wziecie miał
    że zaklecie proste znał
    co brzmi mniej więcej tak ooooo

    moja droga bociek ciebie kocha
    tak kocha że ho ho
    moja droga bociek kocha
    i panie wierzą w to
    bociek kocha całym sercem
    to prawda żywy fakt
    myślał, że prowadzi grę
    a wyszło coś nie tak......

    OdpowiedzUsuń
  47. Między nami po ulicy
    pojedynczo i grupkami
    snują się bociany ciche
    z kompleksami
    Uszy mają odmrożone
    dzioby w szalik otulone
    pióra mają zeszłoroczne
    miny mroczne...

    OdpowiedzUsuń
  48. Tam na polu stoi bociek, cierpi, bo jest głodny z lekka
    Biegnie ku nim Maciejowa, drogą jedzie dyskoteka
    Jadą, jadą chłopcy, chłopcy-radarowcy
    Niebieska czapeczka przy boku pałeczka

    Życie takie zna przypadki: jadą sobie za rogatki
    Staną sobie gdzieś w szuwarach, w płocie dziura, jakaś szpara
    Licznik już notuje, wszystko rejestruje
    Wszelkie wyprzedzania, czeka na bociana

    Jechał sobie raz bocianek, matkom wiózł dzieciątka
    Chociaż w pracy był wzorowy, to przekroczył pięćdziesiątkę
    Już go mają chłopcy, chłopcy-radarowcy
    Więc zapłacił trzysta, bo to bocian był artysta

    Jechał sobie powiem szczerze, bocian na rowerze
    Mijał lasy, czarne chmury, jechał szybko było z góry
    Za zakrętem stali, rower mu zabrali
    Chłopcy już się cieszą, bocian idzie pieszo

    Jechał sobie od Dąbrowy śliczny bocian młody
    Na motorze w dezabilu, na wycieczkę po cywilu
    Też go mają chłopcy, chłopcy-radarowcy
    Dostrzegli go z dala, zapłacił górala

    A gdy już się zmierzchać miało, to się wtedy okazało
    Że to nie są polucjanci, ino to są przebierańcy
    Czas już jest na finał, pointa się zaczyna:
    Coraz więcej przebierańców, coraz trudniej o oryginał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadę na rowerze słuchaj do byle gdzie
      Rower mam posłuchaj w taki różowy jazz
      Może byś tak bociek wpadł popedałować?
      Ubierz się w obcisłe bo to warto mieć styl
      I depniemy sobie ode wsi dode wsi
      Może byś tak bociek wpadł popedałować?

      Usuń
    2. Uacha bociany dwa
      uacha wybrane (i odjechane!)
      uacha bociany dwa
      uacha na polu stały

      Usuń
  49. Bo w boćku jest sex gorący jak samum
    Bo w bośku jest sex któż oprzeć się ma mu
    On mu biodra opływa wypełnia mu biust
    Żar sączy do ust
    Bo w boćku jest sex co pali i niszczy
    Dziesiątki już serc wypalił do zgliszczy
    Kogo zmysłów pożogą ogarnie już ten
    nie zazna już ten co spokój i sen
    Lecz gdy ofiarę swą trawi żarem to cierpieć musi
    że ją boćka ciało tak opętało choć oprócz ciała ma przecież i duszę
    Lecz w boćku ten sex jak chwast ją zagłusza
    Nikt nie wie że jest pod sexem i dusza
    Więc o takim wciąż marzy co całość ogarnie
    I duszy latarnie ze zmysłów wygarnie
    Takiemu on odda wśród łez
    i dusze i sex
    i dusze i sex
    Dlaczego stale zły losu palec dotyka go tym nadmiarem
    Za jakie grzechy płci jego cechy zmysłowym dręczą oparem
    niech tylko lekko pochyli dekolt już żeński ściele się trup
    Jak wypnie odrobineczkę biodro Już rzężą żądze u stóp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogniu żądz wiją się udka żabie
      Biedronki, myszy i krety w trawie
      Na nieboskłonie boćka cień
      Przestrasza całą faunę w pień!

      Usuń
  50. Już wiosna podrosła i bzami tchnie
    Boćku, boćku, boćku zakochaj się
    bez rosy po nocy i listek schnie
    Boćku, zakochaj się!

    OdpowiedzUsuń
  51. OOO Bociek!!! Czy jesteś na dole????
    Otwieramy wciąż okna,
    w każdym oknie samotna -
    Oooo Bociek??? -
    czy jesteś na dole???

    OdpowiedzUsuń
  52. Płonie ognisko i szumią knieje,
    bocian harcmistrz jest wśród nas,
    opowiada starodawne dzieje -
    harcmistrzowski nosi pas;)

    O bocianach spod kresowych stanic,
    o gniazdach na krańcach naszych granic,
    a ponad nami wiatr chmurny wieje,
    nadwarciański huczy las!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spójrzże na mnie, hejże
      O weźże, pójdźże do mnie wpław
      Ja ci się obejrzę
      Bocianie z nadwarciańskich raf!

      Usuń
  53. W czasie deszczu boćki się nudzą
    to ogólnie znana rzecz
    Choć mniej trudzą się i mniej brudzą się
    ale strasznie nudzą się w deszcz

    OdpowiedzUsuń
  54. Bociek Wirgiliusz, Bociek Wirgiliusz,
    uczył dzieci swoje, uczył dzieci swoje,
    a miał ich wszystkich, a miał ich wszystkich
    prawdziwe roje!!!

    OdpowiedzUsuń
  55. Stary bocian mocno śpiiiii!
    Stary bocian mooocno śpiiii!
    My go nie zbudziiimy, bo się go boimy
    Jak się zbudzi to nas zjeeee!

    OdpowiedzUsuń
  56. Czterdzieści bocianów tu stoi pod rząd, bo, proszę panów, aleje tu są.
    Pod każdym ławeczka i nie ma dwóch zdań, miło tu siąść, proszę pań.

    A gdy obudzi wielkie piwonie radosny zgiełk słonecznych trąb,
    Każdy zakocha się nieprzytomnie w kimkolwiek bądź jak nie wiadomo kto!

    Czterdzieści bocianów przytuli ze sto par zakochanych, co wzdychać tu chcą.
    Gdy westchną porządnie, posypie się liść, "oj, mamo, ja chcę stąd iść".

    Scyzoryków, co kaleczą pnie, ani bezsensownych wróżb,
    Prognostyków: "kocha, albo nie" nie będziemy znosić już!

    Czterdzieści bocianów zebrało się tu z sercem przebitym strzałami na pniu
    I jęcząc żałośnie, aż strzępił się liść, postanowiły stąd iść.

    OdpowiedzUsuń
  57. Tango Bocionga,
    Tango mych marzeń i snów,
    Bocianie serce ukołysze,
    Tango Bocionga,
    jak dawniej grajcie mi znów!
    Zabijcie tę dręcząca ciszę;))))

    OdpowiedzUsuń
  58. Odpowiedzi
    1. jasne siur, korekta na miejscu;)))

      Usuń
    2. Każdy ma jakiegoś bzika,
      każdy jakieś hobby ma,
      a ja w domu mam królika,
      kota rybki, bociana!!!

      Usuń
  59. W gorącym słońcu Casablanki,
    W czerwonym skwarze marokańskich dni,
    Szukałeś bocianie cienia twego domu,
    Który na długo z oczu znikł.

    W paryskim zgiełku wśród bulwarów,
    Pod skwarnym niebem elizejskich pól,
    Słyszałeś bocianie nieraz dźwięk znajomy,
    Choć nierealny z obcych słów.

    Tu jest twoje miejsce, bocianie
    Tu masz swój ciasny ale własny kąt,
    Tu jest twoje miejsce, bocianie
    Tu jest twój dom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, co prawda, to prawda!!

      Usuń
    2. Oj, cośmy to jacy-tacy,
      chłopcy bocianiacy -
      przy boku kamerka
      a w gnieździe szulerka;)

      Usuń
  60. Z nieba siąpi, słota, błoto, pies ujada wściekle za oknami.
    Wiem co robić w takie noce, powiedz, bocianie, co dziś będzie z nami.
    Nieraz już tak było przecież, więc dlaczego dziś ma być inaczej?
    Więc nie kapryś, ściągaj buty, bocianie, przecież wiemy co to dla nas znaczy.

    Zostaniesz, zostaniesz ze mną.
    Zostaniesz bocianie, wiem to na pewno.
    Na dworze ciemno deszcz pada.
    Dokąd chcesz iść w taką noc?

    OdpowiedzUsuń
  61. Boćku, smutno tu i obco
    drzewa inne rosną
    i ciszy nikt nie zna tu

    Boćku, nie myśl, że się skarżę
    żal mi tylko marzeń
    dziecięcych dni, moich dni

    Widzę znów nasz dom
    ciebie boćku w nim
    wspominam stary klon
    ciemny i wysoki jak dym

    Boćku wołam twoje imię
    znowu jesteś przy mnie
    jak za dawnych lat.

    OdpowiedzUsuń
  62. Helou! Laski! Wymiękacie???

    OdpowiedzUsuń
  63. Bocian, bocian, pamiętasz, lato ze snu,
    gdy leżałeś w swoim gnieździe -
    było nas tylko dwoje,
    a niżej nas - pełne błota sny o mieście!

    Nie ma co marzyć
    o miejskim bruku,
    Dzień go oświetli,
    uszy pełne stuku (rym Mickiewiczowski;)

    by the way - kojarzycie, ze na początku Pana Tadeusza Wajdy jest zaobrączkowany bocian? - zawsze mnie to pozytywnie nastraja - Polacy prekursorami ochrony ptaków;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emigrowałem z objęć twych nad ranem....

      Ludzie kochani, w życiu bym nie pomyślała, że może być tyle erotycznych skojarzeń z bocianem!

      Usuń
    2. No jak to? Wyłącznie! A dzieci to niby skąd? Z emigracji!

      Usuń
  64. Cała jesteś w bocianach,
    Śpiewają twoje włosy
    Śpiewa twoja sukienka
    I bocianiątko białe...

    Mówiłaś kocham bociany,
    Na polach, nad polami
    To wszystko co nam śpiewa
    Za nami i nad nami

    OdpowiedzUsuń
  65. I zegarmistrzostwa - vide zegarek u woja w "Krzyżakach"! Nie mówiąc o motoryzacji (ciężarówka na horyzoncie! Szable w dłoń!!!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Jagiełły chyba on był, ten zegarek.

      Usuń
    2. Może i u Jagiełły - w końcu też był z niego kawał woja, nie?

      Usuń
  66. Ludzie zejdźcie z drogi,
    Bo bocianek leci,
    Pełna jest od dzieci
    torba bocianowa dziś!

    OdpowiedzUsuń
  67. Bujaj się, bociek, bo jutro sobociek, pojedziem na spacer w Aleje!
    Tłok w tramwajach, w autobusach, a my luz, a my kłusa,
    Bo od Wisły wiatr znajomy wieje.
    Bujaj się, bociek, bo jutro sobociek, w sobociek na medal zabawa!
    Wszystko jedno, niech ja stracę, ja funduję i ja płacę,
    Reszta frajer dziś i wysiadka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bocianek czerwony, przez ulice mego miasta mknie,
      mija nowe szklane domy i ogrodów chłodny cień;)

      Usuń
  68. Bocian lubi zabawę
    w chowanego pod wodą
    każda taka zabawa
    jest wspaniałą przygodą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod wodą ogląda soczyste trawy
      A i przydarzą się gołe żaby.
      W bikini rybka przemknie
      No i bociek wymięknie...

      Usuń
  69. O nieznajomy i piękny bocian,
    wiesz przecież jaką mam sympatię do cię.
    Ślesz mi uśmieszek, lecz cóż mi z tego,
    gdy cały dzień przy sobie masz innego.
    On na mnie patrzy tak jak wróg,
    więc już odchodzę pełen trwóg.

    Całuję dzióbek twój, bocian,
    śniąc, że to usta twe.
    Przed tobą chylę skroń, bocian,
    bo dobry ton tak chce.
    Lecz serce moje śni, bocian,
    że gdy poznamy się,
    nim przejdzie kilka dni, bocian,
    pozwolisz na to sam, bocian,
    miast twą całować dłoń, bocian,
    całować usta twe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Przetrzymałam wszystkich. Adrenalina to jednak wymiata. Zaczynam rozumieć, dlaczego Wielcy Artyści chodzili nabuzowani.

      Usuń
  70. Bocianie włosy, bocianie butki,
    cale czerwone są boćko-ludki

    - chyba już muszę iść spać;)

    OdpowiedzUsuń
  71. Dziób twój jak sztylet
    Zagłębiony w łące
    Kłapie niby usta drżące
    Hej motyle, śmigłe węże
    Przybywajcie
    Nim go nadwerężę!

    OdpowiedzUsuń
  72. A ja dopiero przechodzę do Prawdziwej Sztuki!

    OdpowiedzUsuń
  73. Bocianowy jest po prostu żywot mój
    krąży wokół mnie piękności białych rój
    piórami w rytm muzyki mnie wachlują
    i zataczają w transie krąg...

    Taaak... to był zdecydowanie dzień pod znakiem bociana! Wszędzie je widzę! Ale bawiłam się przednio! Dziewczyny, jesteście świetne!

    OdpowiedzUsuń
  74. Nooo, ale jakieś senne takie. Spać wszystkie pojszły? Już???

    OdpowiedzUsuń
  75. Śpijcie trzpiotki, śpijcie do rana
    I śnijcie o tym, jak zwabić bociana.
    Stare sposoby odrzućcie w kąt
    Dziś nawet bociek ma pod prąd!

    OdpowiedzUsuń
  76. Nie poszła, jeno przez telefon kłapała dziobem bocianim.

    A ja mam swój bociani mały świat,
    Senne półksiężyce mogą wskazać drogę wam,
    wiedzie doń zagubionych żabek ślad,
    Hen za morzem smutków,
    Za górami marzeń tam...

    Ale teraz to już chyba idę spać.
    Dobranoc, bociany na noc!

    OdpowiedzUsuń
  77. Boćku, ty mój boćku, co z ciebie za typ
    Wciąż chodzisz po bagnach, nie wiesz, co to wstyd!
    Brudny,niedomyty,w błocie ciągle śpi,
    Czego szuka w naszym kraju?
    "leć do Polski"-mówią ludzie pełni cnót,ludzie pełni cnót

    Chciałem kiedyś zmądrzeć,po ich stronie być
    Spać w czystym gniazdeczku,świeżą wodę pić,
    Naprawdę chciałem zmądrzeć i po ich stronie być.
    Pomyślałem więc o żonie,
    Aby stać się jednym z nich,stać się jednym z nich.

    Już miałem raz na oku gniazdko w Polsce wspaniałe,
    Lecz nie chciała tam zamieszkać żadna bocianka!
    Wszystkie śmiały się wołając,wołają za mną wciąż:
    "Bardzo ładny frak, Bocianie,
    Ale kiepski byłby z ciebie mąż,kiepski byłby z ciebie mąż" Yeah.

    Żabo moja żono,jednak tyś najlepszą z dam
    Już mnie nie opuścisz, nie, nie będę sam
    Mówią, żaba to nie wszystko, można bez niej żyć
    Lecz nie wiedzą o tym,
    Że najgorzej w życiu to,
    To samotnym być, to samotnym być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. święte słowa, dobranoc, dzięki wielkie za wspaniały dzień pod bocianim wezwaniem;))))

      Usuń
  78. To dobranoc... Szkoda... Czuję się niezrealizowana.

    OdpowiedzUsuń
  79. A Syn mi dzisiaj zaserwował do poduszki Trojanowskiego "Dziobaś i inni". Dziobaś to bociek, który nie chciał do Afryki. A więc-bociany na noc! G

    OdpowiedzUsuń
  80. Czy wy tak na trzezwo,poetki?
    Zazdroszcze! Nic nie umiem sklecic.
    Kretowata, od Twojego bloga zaczynam dzien i cierpie, jak jestes spozniona, albo Ciebie nie ma!
    Usciski
    Maria.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario Droga, jestem zawsze, tylko czasem się już nie wyrabiam;)))
      Ja to tak mam od zawsze, nie muszę nic pić, ale mogę;)
      Jest mi szalenie miło, że komuś potrzebna jestem ;)

      Usuń
  81. weselnapiekarka10 kwietnia 2013 08:27

    SUPER,lepsze niż niejeden kabaret.Pozdrawiam z wiosennym deszczem.

    OdpowiedzUsuń
  82. A wy tak same ze siebie? Czy brały co?
    K.

    OdpowiedzUsuń
  83. Odpowiedzi
    1. I z natchnienia... Bez wspomagaczy.

      Usuń
    2. Ja zwykle na trzeźwo;)))) tak mam po prostu;)

      Usuń
  84. o i takie zaklinanie wiosny pożądane!!!! godne polecenia i reklamy:) pozdrawiam - już, już prawie wiosennie ..chociaż jeszcze za oknem śnieg w naszym lesie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. reklamuj bociany!!! u nas też jeszcze miejscami leży to białe dziadostwo;)

      Usuń
  85. A u mnie deszcz, nareszcie nie śnieg! A w ogródku kwitną już śnieżyce i przebiły się krokusy, tylko jeszcze nie kwitną.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie rano deszcz ze śniegiem;) Przyjemna odmiana;)

      Usuń
  86. Boćka nie widziałam :( ale przekopałam co mi wodę na podjazd puszcza, mało tego wykopałam się z błocka żeby z moją Księżniczką do przedszkola dojechać :) POzdrawiam Ula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja "meliorację" też już wykonałam, teraz czekam na wodę, bo Warta dopiero zaczyna swoje tańce;)

      Usuń
  87. Kwiecia jakoś nigdzie nie spotkałam, ale bociany są wszędzie. U nas we wsi, na gnieździe też. Dzisiaj przyleciały! Tylko jaskółek ciągle ani śladu.

    OdpowiedzUsuń
  88. Widziałam dziś przy torach tramwajowych, na pasie trawy, kwitnące żółte krokusy....ale nie widziałam nigdzie bocianów. Dziwne nie?

    OdpowiedzUsuń
  89. Pomału sie uzależniam od wizyt u Ciebie :) pioseneczki jak najbardziej wiosenne, gotowe przyśpiewki do wykorzystania przy pracach ogrodowych... pod warunkiem, że woda zostanie wypompowana i będę maiła jeszcze co grabić, bo trawniki i rabatki wyglądają żałośnie i zgniło!!!

    OdpowiedzUsuń